ratatuj

Friss topikok

  • Amaja: @nemvagyokmesterszakacs: nagyon szuper a blogod különösen a "fotód" tetszik. örülök, h megtaláltál. (2011.07.25. 21:18) bográcsozás - zöldség curry
  • anazar: A saját szüretre természetesen! Dublinban hűvösből nincs hiány, viszont napon érett paradicsomból ... (2011.07.15. 10:45) az első saját paradicsomok
  • Cetül Ordít: Szép..:P (2011.03.06. 13:01) csöröge fánk
  • Amaja: nem felejtettem el, de azóta nem készült... (2011.02.21. 13:08) vkf 2010 - hideg töltött káposzta
  • Amaja: @Rosszarcú Marhavágó: kösz! :-)).. vannak még képek... de itt egyszerűen technikai professzionizmu... (2011.02.01. 22:14) aranygaluska

aranygaluska

2011.01.21. 08:00 Amaja

otthoni közkívánatra: aranygaluska.... ahogy én  készítem abban semmi extra fondorlat nincs. klasszikus recept egy klasszikus könyvből - még a fotók nélküli szakácskönyvek idejéből, amit időnként újra kiadnak.  a süteményeknél nem vállalom a kreativással járó kockázatot, úgy gondolom, mivel  nem erősségem a cukrászat,  ezért abból nem lehet baj, ha betartom az előírást és az anyaghányadokat, márcsak azért is mivel komoly házi tradíciók sincsenek ezen a téren -  na jó, azért kivétel akad persze...de az mindig kell.

ami viszont kell hozzá egy  nyűgös, hideg őszi-téli hétvége amikor  legjobb a meleg konyhában. van idő megvárni amíg felfut az élesztő megkel először és másodszor a tészta és várni, hogy végre megsüljön miközben egyre csalogatóbb illat tölti be először csak a konyhát azután már az egész lakást. a tészát egyébként kézzel gyúrom, dagasztom, van ugyan egy dagasztóm,  nem egy hiper-szuper, a célnak szerintem  ugyan megfelelne, de szeretem hallani amikor végre elkezd "puffogni" a tészta és egy kicsit úgy érzem, akkor most rendes "asszony" vagyok, aki mégiscsak megadja a módját egy kelt tésztának. tehát kimérem, gyúrom, kelesztem, formázom, kelesztem és sütöm. itt látható az eredmény egy rövid ideig

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ratatuj.blog.hu/api/trackback/id/tr152575030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doro 2011.01.28. 14:36:52

Jaj, nagyon gusztán néz ki, nagyon finom lehetett :)
Nézz be hozzám, vár rád valami. :)

Amaja 2011.02.01. 16:09:12

néznék, de nem talállak....

Amaja 2011.02.01. 16:47:06

@Doro: már megvagy és az ajándék is :-)))

nagyon köszönöm, egyáltalán nem számítottam rá, mert még annyira új "vagyok" :-))))

Doro 2011.02.01. 19:52:33

Örülök, hogy megtaláltál :)

Rosszarcú Marhavágó 2011.02.01. 20:26:52

Szia Amaja!

Van egy harmadik kép is? Nem látszik,de nagy hely van kihagyva.

Gyönyörű a kalácsszerű dolog. :)

Konyhaművészeted hódolója vagyok.

Amaja 2011.02.01. 22:14:19

@Rosszarcú Marhavágó: kösz! :-)).. vannak még képek... de itt egyszerűen technikai professzionizmusom tükröződik!
süti beállítások módosítása